محل تبلیغات شما

به نام خدا
گزارش برنامه صعود به قله تشگراستان هرمزگان

_رشته کوه هماگ از بلندترین ارتفاعات استان هرمزگان است و قله تشگر به ارتفاع۳۲۶۷ متربلندترین قله آن میباشد۰
روز اول ؛ براساس برنامه از قبل تعیین شده روز سه شنبه ۱۹ آذرساعت۱۱ و بیست دقیقه نفراز همنوردان در ایستگاه راه آهن تهران جمع
شده وپس ازکنترل بلیط سوار قطارشده وساعت 12 و ده دقیقه به سمت بندرعباس حرکت کردیم۰
روز دوم ؛ ساعت ۹ صبح به ایستگاه بندرعباس رسیدیم وبا اتوبوس به سمت روستای سیاهوودرادامه به روستای درگز (زاگین)  رسیده بعد از رسیدن راهنما آقای دادی پور و آمدن نیسان ها سوار شده به سمت نقطه شروع کوهپیمایی حرکت کردیم درساعت دوازده و بیست دقیقه به چشمه آب محل استارت رسیدیم سپس نماز ظهر و عصر بجا آورده ودر ساعت دوازده و چهل دقیقه صعود آغاز شد ارتفاع محل ۱۵۶۰ متر میباشد۰
براساس پیش بینی، هوا عالی بود در ابتدای مسیر باغهای نارنگی و درختان خرما خودنمایی می کردند۰ پس از ۳ ساعت کوهپیمایی به محلی به نام "چاک انجیر" میرسیم۰و پس از آن شاهد دو چشمه آب به نامهای "پره زرد" و "گدارسوز" بوده۰ پوشش درختان منطقه  شگفت انگیزبود وشامل درختان تنومند و سرسبز سرو کوهی ، کنار، بادام کوهی،بنه و ارژن میباشد درطول مسیردو درخت بعنوان  درخت حاجت برای مردم منطقه مقدس شمرده میشود ۰ پس از ۳ ساعت کوهپیمایی ودرمجموع ۶ساعت در تاریکی وسرمای هوا  ساعت و سی دقیقه به محل شب مانی در ارتفاع ۲۵۰۰ متری رسیدیم۰ تعدادی از همنوردان در چادر وتعدادی نیز درکلبه های ساخته شده از سنگ و برگ درختان خرما که "بونه" نامیده میشود اسکان یافتند۰ بعلت باد سرد شبانه آتش روشن کرده وبساط چای برقرار گردید
طبق برنامه بعد از نماز وصرف شام کوله ها جهت روز بعد آماده وبعلت خستگی دوستان آماده خوابیدن شدند۰
روزسوم ؛ ساعت 3بامداد بیدارباش، لباسها را پوشیده پس از خوردن چای وصبحانه مختصردر ساعت 4و ده دقیقه با کوله سبک به سمت قله حرکت کردیم در ضمن در تمام طول شب آسمان صاف ونور مهتاب به دید مسیر کمک میکرد ۰ مسیر صعود توسط  فلشهای به رنگ آبی وسنگچین مشخص شده است۰ پس ازعبوراز دو دره و یک مسیر پرتگاهی از یک دهلیز با شیب تند وتخته  سنگهای بزرگی عبور کردیم و روی یال اصلی قله قرار گرفتیم ودرساعت 7و نیم صبح روز پنجشنبه 21 آذر ماه موفق به صعود قله شدیم۰( زمان صعود از محل  شب مانی تا قله 3 ساعت و 15 دقیقه)۰پس از گرفتن عکسهای یادگاری و خوردن تنقلات در ساعت ۸ به سمت چادرها حرکت کردیم در بین راه پس از 1 و نیم ساعت برای صرف صبحانه یک توقف ۲۰ دقیقه ای داشتیم درساعت 10 و چهل و پنج دقیقه به محل شب مانی برگشتیم۰ پس از خوردن  نهارو جمع کردن چادرها واستراحت کوتاه در ساعت۱۲ محل را ترک کرده پس از۵ ساعت مسیرسنگی و دشوار به محل نیسان ها  که منتظر بودند رسیدیم۰
نفرات شرکت کننده در برنامه :
اقایان : محمد عبدالهی _ حسین امیری _ وحید ابراهیمی _ محمدرضا غالمی _ علی محمدی _ علی فرساد _ محمود قنبری _
حمید عرفانیان _ حسن توکلی _ فرید کازرونی _ حسین حسینی _یوسف اصلانی _سیدعباس طباطبائی _ ساسان مهدیزاده _ ایمان  مرحمتی_ محمود سپهر
خانمها : نرگس فرهادی _ نرگس هوشیار _ مریم زمانی _ زهرا خلیلی
سرپرستان برنامه : ساسان مهدیزاده _ ایمان مرحمتی

گزارش نویس : #ایمان_مرحمتی

ای ايران غمت مرساد

گزارش 2 صعود به قله تشگر ( هماگ )

صعود به قله تشگر ( هرمزگان ) هماگ

ساعت ,دقیقه ,قله ,پس ,محل ,برنامه ,پس از ,به سمت ,دقیقه به ,حرکت کردیم ,به محل ,ساسان مهدیزاده ایمان